dilluns, 23 d’abril del 2012

Cistellers i Pirineus

Estic buscant coses sobre cistelleria dels pirineus. I mira, he trobat a la vikipedia una canço on demostra clarament que els cistellers tenen èxit amb les xiques:El ganivet de dos talls, que adjunto al final. També, de l'Ecomuseu de les valls d'Àneu i pel blog del Carlos Fontales, vaig i trobo un capçal monumental.


I remeno una mica més, i trobo la possibilitat que el nom de Pallars vingui de les cobertes de palla que es feien (i que podem tornar a fer), i sé dels tallers de cistelleria i de la cerca en cistelles i paners i bres del Pallars Sobirà de l'Associació de Cistellers i també l'Ecomuseu, i em diuen que al fons hi tenen cistelleria de palla cosida com la que hem recuperat dels companys gallecs... i poc a poc, potser sí que trobarem coses...



EL GANIVET DE DOS TALLS
(sencera a: http://ca.wikisource.org/wiki/El_ganivet_de_dos_talls)

(...)
Ara he cobrat la vista
sens fer-me cap remei,
que, encara que la vegi,
ja se fer com aquell.
Ara la tracta un altre
que fa de cisteller:
fa coves i cistelles,
que l'aigua no s'hi té.
Ella 's pensa casar-s'hi,
que així m'ho van di a mi,
que li porta les canyes
i els vimets per teixí.
A mi no m'acomoda
ganivet de dos talls,
que, si no anava alerta,
m'hi podria fer mal.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Seguidors